Pazartesi, Nisan 24, 2006

şimdi reklamlaaaaaar


Bu yazıyı yazışımın 3.seferi.Nasıl mı?Tam 2 kez bu yazıyı yazdım ama bir türlü postalayamadım mutlaka bi aksilik oldu ve silindi.Yaaa yazmiim falan daha mı iyi acaba:)?Neyse... Bugünlerde kafama takılan birşey var:Reklamlar.Nezaman ben tv izlemeye kalksam mutlaka hep aynı reklamlarla karşılaşıyorum ve miğdem bulanıyor.Bir firma yada bir reklam ajansı neden bukadar kötü reklam yapar.Reklamları izlerken 'acaba firma kar için kendi reklamını kendi mi üretiyor' diye düşünüyorum.Farklı iki bal firmasının reklamları var şu sıralar ikiside çok kötü.Tabi insan tesadüf mü bu yaa diye düşünüyor.Birinde al bal sana,bal al sana,al bal al,bal al... falan filan uzuyor(ALİ ATA BAK),diğerinde ise parmak ve bal nekadar enteresan.Kötü olmasını özellikle mi istiyorlar acaba?, kötü reklam daha mı dikkat çekiyor.Mesela yataş firma olarak iyi bir marka yaratmıştır ama şimdiki reklamı insanı çileden çıkartıyor. Sahip bizi yataşa götür diye ortada zıplayan,çıldıran birsürü kanepe,koltuk,sandalye,şöför bizi yataşa götür diyen ev hanımları kılığında kokoşlar...İnsanın'ben olsam ordaki şöför nerelere...'diyesi geliyor(buda içimdeki krocan). Bukadar mı hayal gücünden yoksun bi ülkeyiz biz.Evet reklam alanında iyi işler yaptığımızı ve yurt dışında iyi ödüllere sahip olduğumuzu da biliyorum ama neden hergün tv de bukadar eskiye dönük işler yapılıyor.Aynı eski reklamlar gibi sanki teknolojiden çok yoksunuz ya!...Sanırım buda tembellikten kaynaklanıyor.Yeni bir reklam gördüm,sanırm Kükrer' in ürünleri tanıtılıyor.Bir ahçı ve onun yardımcıları var reklamda.Ahçı bir doktor edasıyla malzemeleri(kükre in)tek tek istiyor ve sonunda son sözü küm söyler diye yardımcılarına soruyor ve gariplerde tabiki kükrer diyor.Sanırım bu reklam önce yerel bir tv kanalına yapıldı sonra bir ek gelir falan bulundu ulusal da yayınlatabildiler.
Şimdiye kadar tanık olduğum en komik reklam bir ped reklamıydı.Evy lady miydi adı tam bilmiyorum.Hani şu ilhan Mansızla çok güzel yabancı bir mankenin rol aldığı reklam.Sizce kaç erkek bu reklamı bilmiyordur? Tüm erkekler(tabiki hepsi olmayabilir:))ağızlarının suyu aka aka bu reklamı izlediler hatta birbirlerine söylediler çünkü ordaki manken kız çok güzel ve çekiciydi.Bunu gösterebilmek için hertürlü şeyide yapmışlar(tamam bende kabul ediyorum güzel konumuz bu değil:)). İlhan Mansız yanında yokmuş gibi duruyordu.Bu reklamın amacı kızlara yönelik değil miydi?Yani amaçta bir sapma yok mu? Bir ped reklamı ERKEKLERE yöneldi.:)Belkide asıl amacı buydu yani içinde hafif bir alay vardı.
Yazımı bitirikene yine ortaokul günlüğümden bir kuble bir şeyler yazıcam:AŞK BİR FUTBOL TOPUNA BENZER ÖNCE TEKEME VURURSUN SONRA PEŞİNDEN KOŞARSIN:)ehehhe to be continued...

fulya'dante'guler

Hiç yorum yok: